27 Eylül 2013 Cuma

DALYAN - YUVARLAKÇAY - KÖYCEĞİZ

Tekne Turu günümüzden sonra 3. Gün hep gitmek istediğim Dalyan programı yaptık. Kaldığımız otelden 1 buçuk saat mesafeydi. Kahvaltıdan sonra çıktık saat tam 12:00’de Dalyan Turu için tekneye bindik. Tekne sadece bize özeldi. Kaptanla biraz pazarlık yaptık ve Dalyan yolculuğumuz başladı. Gidiş dönüş 4 saat sürdü. Bir adada durduk Kaunos Antik Kent kalıntılarında bir tur yaptık. Yol boyunca nar ağacı tarlaları vardı, tekneden indikten sonra 15 dk yürüyüş mesafesinde bir eski liman kenti. Şimdi limanda bir hayli içerde. Tekne ile geçerken kaya mezarlarını gördük. Neden kayalara mezar yaptıklarını hala çok merak ediyorum.

Yine Dalyan da çamur banyosu yapılan bir yer var ama biz orada durmadık İztuzu Plajına doğru devam ettik. Karetta Karetta’ların olduğu plaj. Yarım saatlik yüzme molası verdik. Ahmet Tuna dalgalarla boğuşsada sudan çıkmak istemedi. Dönüş  yolunda Kaplumbağaları mavi yengeçle teknenin yanına çağıran bir teknenin yanında durduk. 10 dk kadar kaplumbağanın yeme gelmesini bekledik vee bir kaplumbağa sonra bir kaplumbağa daha yengecin peşine geldiler. Bir kaç yengeç feda oldu tabi. Kocaman kafalarını yengeci kapmak için sudan çıkardıklarında pekte sevimli değillerdi doğrusu. Burada kaplumbağayı çağırana 10 tl verdik. Ahmet Tuna’nın en çok yengeç dikkatini çekti ,hafif baygın olan bir yengeci ellemeye çalıştı. Dalyan’dan dönerken buraya tekrar gelmeliyiz dedim.
Yemeği Yuvarlak Çay’da yedik. Yuvarlak Çay Köyceğiz Yolu üzerinde. Çınar Restoran’da yemek yedikten sonra akşam gün batımını izlemek için Köyceğiz Gölü’ne gittik ama gün batımını kaçırdık. Yinede güzeldi. Bizim gittiğimiz akşam hafta içiydi ve etrafta kimseler yoktu. Göl kenarında çayımızı içtik. Ahmet Tuna uyuduğu için göle düşecek diye telaş yapmadan keyifle içtiğim bir çaydı. Tatil boyunca parka gidelim diyen Ahmet Tuna uyumasaydı Köyceğiz’de ki parkta oynardı diye iç geçirdik. Daha sonra bir akşam oynasın diye Köyceğiz’e tekrar geldik. Güneşin batışına yine yetişemedik tabi J

Hasan'ın fotoğraf merakı, doğanın güzelliği ve bizim güzelliğimiz birleşince fotoğrafları seçmekte çok zorlandım. Her fotoğraf ayrı güzeldi. Hasan'ın yaptığı Collage ile Dalyan- Yuvarlak Çay- Köyceğiz fotoğrafları.